Koordynacja wzrokowo-ruchowa to zdolność zsynchronizowania ruchów z tym, co dostrzegamy wzrokiem. Sprawność tę dzieci ćwiczą od urodzenia, nie kształtuje się ona w odosobnieniu, ale w całościowym rozwoju psychomotorycznym dziecka.
GRAFOMOTORYKA – wprowadzenie do umiejętności pisania poprzez nabywanie zdolności graficznych (zapis) i motorycznych (ruch, lokomocja narzedzia pisarskiego); nauka prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego.
Zajęcia pedagogiczne w ramach zajęć rewalidacyjnych prowadzone są przez pedagogów specjalnych w tym oligofrenopedagogów oraz pedagogów ze specjalnością edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera.
Celem naszych zajęć jest rozwijanie i usprawnianie zaburzonych funkcji, zwracanie szczególnej uwagi na mocne strony Dziecka oraz respektowanie jego specjalnych i zróżnicowanych potrzeby oraz możliwości poznawczych.
W naszej pracy kierunkiem oddziaływań jest praca z dzieckiem na miarę jego potrzeb i możliwości, tworzenie przyjaznego środowiska, budowanie więzi, zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Ważne jest aby nasze Przedszkolaki mogły rozwijać się we wszystkich aspektach rozwojowych.
Zajęcia są w maksymalny sposób zindywidualizowane, odpowiadające na potrzeby naszych Przedszkolaków. Dzięki nauczaniu całościowym i wspólnej pracy całego zespołu, praca z dziećmi jest całościowa, zintegrowana, nastawiona na poznanie wielozmysłowe oraz łączenie różnorodnych metod i technik pracy.
W naszej pracy wykorzystujemy wiele metod i form, między innymi:
- Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
- Sensopalstykę,
- Metodę Porannego Kręgu,
- Metodę Dobrego Startu,
- Bajkoterapię,
- Muzykoterapię,
- Terapię Ręki,
- Trening Umiejętności Społecznych,
- Program Aktywności M. i Ch. Knillów,
- Metodę Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej w oparciu o symbole i gesty MAKATON, system MówIK, system PESC, symbole PCS oraz gesty naturalne.