W tym tygodniu tematem kompleksowym jest układ słoneczny. W związku z tym dzieci poznały rozmieszczenie planet względem słońca oraz ciekawostki na temat kosmosu. Wspólnie z dziećmi wykonaliśmy zabawę badawczą "Dzień-noc", podczas, której za pomocą globusa i latarki wyjaśniliśmy występowanie nocy i dnia w naszym życiu.
Wraz z dziećmi zaliczyliśmy wszystkie zadania z II modułu. Po wysłuchaniu opowiadania pt. "Bal karnawałowy" dzieci stworzyły dalszy ciąg, a następnie narysowały na kartkach dalsze losy bohaterów. Z wielkim entuzjazmem chłopcy i dziewczynki uczestniczyły w zabawach ruchowych z wykorzystaniem kasztanów i orzechów. Na koniec wszyscy dobrze się bawili podczas balu tańcząc i czerpiąc radość z uczestnictwa w zabawach muzycznych.
Tym razem wraz z dziećmi wykonywaliśmy doświadczenie sprawdzające, które płyny się mieszają z wodą. Do eksperymentu użyliśmy wody, oleju, soku malinowego, miodu i atrmentu. Płyny wlewane po kolei stworzyły warstwy, najcięższy miód osiadł na dnie szklanki, najlżejszy olej stworzył zawiesine na samej górze. Po dłuższym mieszaniu łyżką płynów w szklance okazało się, że tylko olej i nie polczyl się z pozostałymi cieczami.
Podczas zajęć została wprowadzona litera R. Dzieci poznały piosenkę pt. "Renata" do której melodii odwzorowywały kształt litery R. Chłopcy i dziewczynki uczyły się niegraficzngo odwzorowywania poznanej litery poprzez układanie jej z klocków i wyklejanie kolorowymi piórkami.
Podczas zajęć sprawdzaliśmy, które przedmioty codziennego użytku unoszą się na wodzie, a które opadają na dno. W związku z tym przed wrzuceniem przedmiotu do wody dzieci wg własnej wiedzy zakładały czy przedmiot opadnie na dno podnosząc klocek czerwoby lub będzie się unosił się na wodzie podnosząc klocek zielony. Dzieci z wielką ekscytacją uczestniczyły w doświadczeniu.
Dziś wykonywaliśmy kolejne eksperymenty z Hubercikiem Ekspercikiem. Tym razem sprawdzaliśmy, które produkty spożywcze rozpuszczają się wodzie. Podczas doświadczeń dzieci obserwowały łaczenie się lub brak reakcji cząsteczek wody z cząsteczkami kakao, kawy, cukru, soli, pieprzu, ryżu. Doświadczenia te udowodniły, że nie wszystkie produkty rozpuszczają się.
14 stycznia mieliśmy zaszczyt gościć w naszym przedszkolu wyjątkowych gości .Krasnale z wielkim zaangażowaniem brały udział w występie dla swoich Dziadków.
Krasnale uczestniczyły w " XI Przeglądzie Kolęd i Pastorałek" organizowanym przez Przedszkole Publiczne nr 2 w Wadowicach. Dzieciq zaprezentowały kolędę pt. "Wśród Nocnej Ciszy" i pastorałkę "W drodze do stajenki". Gratulujemy wspaniałego występu.
Krasnale uczestniczyły w "Przeglądzie Kolęd i Pastorałek" organizowanym przez Przedszkole Publiczne nr. Dzieci zaprezentowały kolędę pt. "Wśród Nocnej Ciszy" i pastorałkę "W drodze do stajenki".
Grupa Krasnale wykonała kolędę "Wśród nocnej ciszy" w tegorocznym "Przeglądzie Kolęd i Pastorałek". W występie solowym Lilianna zaśpiewała kolędę "Przybieżeli do Betlejem pasterze". W kwartecie wystąpili Szymon, Ida, Hania i Waleria wykonując pastorałkę " W drodze do stajenki".
W tym tygodniu dzieci uczestniczyły w warsztatach światecznych podczas których zapoznały się z dawnymi i współczesnymi tradycjami Świąt Bożego Narodzenia. Jedną z nich jest zwyczaj wysyłania pocztówek i kartek świątecznych. Chłopcy i dziewczynki oglądały kartki świąteczne z lat 80, a następnie wykonały swoje własne kartki.
Krasnale wraz z grupą Koniki Polne uczestniczyły w spotkaniu świątecznym w muzeum Jana Pawła ll .Z wielkim zaangażowaniem słuchali historii z życia Karola Wojtyły oraz uczestniczyli we wspólnym kolędowaniu z góralami oraz władzami miasta.
Dzieci z grupy "Krasnale" z wielkim zaangażowaniem przedstawiły "Jasełka"dla swoich rodziców ,starszych grup przedszkolnych oraz uczniów klasy 1.Na zakończenie wspólnie ze starszymi dziećmi zaśpiewali kolędy.
W tym tygodniu przedszkole odwiedził św. Mikołaj. Dzieci z wielką ekscytacją czekały na jego przybycie. Krasnale zaśpiewały Mikołajowi specjalnie przygotowaną piosnkę pt. "Mikołaju" oraz podziękowały za otrzymane prezenty. Czas rozpakowywania prezentów wyzwolił radość u dzieci.
W tym tygodniu dzieci pomagały ubierać choinkę wprowadzając świąteczną atmosferę w sali.
3 grudnia obchodzimy "Dzień osób z Niepełnosprawnościami". W związku z czym w przedszkolu odbyły się zajęcia mające na celu rozwijanie wiedzy na temat różnego rodzaju niepełnosprawności i promujące empatię oraz wrażliwość na potrzeby tych osób. Nauczyciele wcielili się w rolę aktorów w przedstawieniu opowiadającym o pracy w ulu i sprawiedliwym rozdzielaniu obowiązków dostosowanych do umiejętności pszczół. Dzieci również oglądały film przybliżający trudności z jakimi borykają się niepełnosprawni. Na koniec chłopcy i dziewczynki uczestniczyły w warsztatach.
Przedszkolaki zostały zaproszone na przedstawenie pt. "Legenda o królu Kraku".Przedstawienie to zostało stworzone z okazji imienin Kornela Makuszyńskiego, który jest patronem Przedszkola Publicznego Nr 2.
W grupie "Krasnale" odbyła się zabawa Andrzejowa, podczas której dzieci były ubrane na styl dyskotekowy z lat 90. Podczas zabawy chłopcy i dziewczynki poznały tradycje wróżb andrzejkowych min. lanie wosku, wyścigu butów, rzut monetą, kim zostanę w przyszłości lub jaki prezent dostanę od Mikołaja?. Zabawa przy hitach lat 90 i nie tylko była na 102.
Krasnale kolejny raz robiły eksperyment z Hubercikiem Ekspercikiem. Po przeczytaniu opowiadania "Kolorowa piana" wraz z dziećmi postanowiliśmy stworzyć własną pianę. Do eksperymentu użyliśmy wody, sody, płynu do naczyń, barwników i octu. Wspólnie z dziećmi odmierzylismy dokładnie składniki i połączyliśmy je wg kolejności. Na końcu do szklanek dolaliśmy octu, który spowodował tworzwnie się piany. Dzieci z ekscytacją obserwowały wylewającą się piane ze szklanek.
Wspólnie z dziećmi wykonaliśmy postać z bajki "Kraina lodu"- Olaf".
Chłopcy i dziewczynki stworzyły swojego Hubercika Ekspercika, który przygląda się naszym eksperymentom. Dzieci zrobiły również łóżeczko i tak Hubercik na dobre rozgościł się w naszej grupie
Z okazji "Dnia Niepodległości" z wizytą do przedszkola przybył żołnierz. Dzieci z ekscytacją oczekiwały jego przybycia. Chłopcy i dziewczynki zapoznały się z atrybutami wojskowego munduru i tajnikami pracy w wojsku. Dziękujemy za wizytę.
Ostatnie kilka dni eksperymentowalismy z Hubercikiem Ekspercikiem bohaterem naszych opowiadań. Tym razem czytaliśmy opowiadanie pt. "Glutowaty przyjaciel". Za przykładem Hubercika wraz z dziećmi postanowiliśmy zrobić Glutka. Dzieci z niecierpliwością oczekiwały na swoją kolej przy odmierzaniu substancji potrzebnych do zrobienia Glutka. Wspólnie oceniliśmy nasz eksperyment smutną minką, gdyż glutek wyszedł nam zbyt klejący, abyśmy mogli sie nim pobawić.
W poniedziałek nasza grupa uczestniczyla w warsztatach "Lalkowych" oraz obejrzała spektakl pt."Dziadek"
I moduł projektu czytelniczego "Guzik" został zaliczony. Wykonaliśmy kilka zadań wraz z dziećmi. Najpierw dzieci poznały Guzika, misia, który się przeprowadził do przedszkola na ulicę Miodową 4. Następnie zapoznaliśmy się z opowiadaniem "Jesienne ludziki" i dzieci wymyśliły oraz narysowały daszy ciąg tego opowiadania. Kolejnym zadaniem jakie wykonaliśmy było zrobienie kasztanowych ludzików z darów jesieni. Dzieci stworzyły mnóstwo ludzików wg własnej inwencji twórczej. Zorganizowane zostały również zajęcia matematyczne z darów jesieni rozwijające umiejętności matematyczne.
W piątek Krasnale zostały zaproszone na udział w uroczystości pasowania klas pierwszych na uczniów .Przedszkolaki z wielkim zaangażowaniem oglądali występ swoich kolegów i koleżanek.
Hubercik Ekspercik to bohater opowiadań w których wprowadza dzieci w świat eksperymentów. W opowiadaniach dzieci poznają ciekawostki naukowe i eksperymenty.
Wprowadzenie litery O do piosenki "Ola". Rozwijanie słuchu fonematycznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji słuchowej, wzrokowej i dotykowej podczas wykonywania ćwiczeń ruchowych, wzrokowo-ruchowych, słuchowo-wzrokowo-ruchowych.
25 września Krasnale mieli możliwość obejrzenia spektaklu pt."Jaś i Małgosia .Spektakl bardzo im się podobał .
Moc atrakcji z okazji Dnia Przedszkolaka: banki mydlane, zabawy z pianą, tańce, zabawy z kubeczkami, dyplomy, medale, puzzle, kolorowanka XXL.
Dzieci miały wielką frajdę z malowania kamieni pisakami akrylowymi. Następnie kamyki zostaly pozostawione w różnych miejscach w mieście, aby inne dzieci mogły zabrać znaleziony kamyk do domu.
Polisensoryczne stymuolwanie rozwoju:
Kolor- czerwony, Węch-olejek różany, róże, Smak- konfitura wiśniowa, Słuch- grzechotki, szum morza, Dotyk- piasek, muszle