Zajęcia rewalidacyjne

Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej.


Koordynacja wzrokowo-ruchowa to zdolność zsynchronizowania ruchów z tym, co dostrzegamy wzrokiem. Sprawność tę dzieci ćwiczą od urodzenia, nie kształtuje się ona w odosobnieniu, ale w całościowym rozwoju psychomotorycznym dziecka.

Dobra koordynacja ręka-oko jest niezbędna do wykonywania codziennych czynności, takich jak pisanie, rysowanie, manipulowanie, ćwiczenia gimnastyczne czy czynności samoobsługowe. 

Koordynację ręka-oko możemy wspomagać przez:

  • zabawy z piłką, balonikiem, woreczkiem, które polegają na podrzucaniu, łapaniu, toczeniu…
  • rzuty do celu,
  • samodzielne ubieranie poszczególnych części garderoby,
  • robienie kulek z papieru,
  • lepienie z masy solnej,
  • układanie wieży z klocków (nie Lego, ale np. drewnianych – chodzi o to, by nie dało się ich łatwo złączyć),
  • przelewanie płynów z naczynia do naczynia,
  • stemplowanie,
  • wiązanie sznurka, wstążki, np. na klamce bądź nodze od stołu,
  • sortowanie klocków według kolorów, kształtów, wielkości,
  • zapinanie guzików,
  • układanie puzzli,
  • wycinanie i wydzieranie z papieru,
  • nawlekanie koralików,
  • podnoszenie i wyjmowanie małych przedmiotów z niewielkich naczyń,
  • jednoczesne malowanie obydwoma rękami na dużych powierzchniach.

powrót do listy

do góry