Zajęcia rewalidacyjne
Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej.
Koordynacja wzrokowo-ruchowa to zdolność zsynchronizowania ruchów z tym, co dostrzegamy wzrokiem. Sprawność tę dzieci ćwiczą od urodzenia, nie kształtuje się ona w odosobnieniu, ale w całościowym rozwoju psychomotorycznym dziecka.
Dobra koordynacja ręka-oko jest niezbędna do wykonywania codziennych czynności, takich jak pisanie, rysowanie, manipulowanie, ćwiczenia gimnastyczne czy czynności samoobsługowe.
Koordynację ręka-oko możemy wspomagać przez:
- zabawy z piłką, balonikiem, woreczkiem, które polegają na podrzucaniu, łapaniu, toczeniu…
- rzuty do celu,
- samodzielne ubieranie poszczególnych części garderoby,
- robienie kulek z papieru,
- lepienie z masy solnej,
- układanie wieży z klocków (nie Lego, ale np. drewnianych – chodzi o to, by nie dało się ich łatwo złączyć),
- przelewanie płynów z naczynia do naczynia,
- stemplowanie,
- wiązanie sznurka, wstążki, np. na klamce bądź nodze od stołu,
- sortowanie klocków według kolorów, kształtów, wielkości,
- zapinanie guzików,
- układanie puzzli,
- wycinanie i wydzieranie z papieru,
- nawlekanie koralików,
- podnoszenie i wyjmowanie małych przedmiotów z niewielkich naczyń,
- jednoczesne malowanie obydwoma rękami na dużych powierzchniach.