Ile gwiazd na niebie lśni
Tyle przynieś Nowy Roku
Naszym drogim Babciom, Dziadkom
Jasnych i szczęśliwych dni.
Nowy Roku dużo zdrowia i pociechy daj
By w radości i bez smutku każdy dzień się zmienił w raj.
Z okazji "Dnia Babci i Dziadka" dzieci pomagaly robić ciasto "Rocky Road". Chłopcy i dziewczynki poznały składniki ciasta i metodę przygotowania. Wszyscy z zaangażowaniem dodawali składniki i mieszali całą miksturę. Życzymy smacznego dla wszystkich babć i dziadków.
We czwartek przed świętem "Trzech Króli" do grupy "Pszczółki" przybyli kolędnicy z życzeniami noworocznymi. Dzieci otrzymały cukierki i książkę sensoryczną.
Pszczółki bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach sensoplastycznych. Dzielnie pomagały elfom ozdabiać bombki oraz pierniczki na choinkę.
W tym tygodniu robiliśmy karmniki dla ptaków używając plastikowych butelek, patyków, kaszy,pszenicy i ziaren słonecznika. Dzieci z zainteresowaniem słuchały o potrzebie dokarmiania ptaszków zimą. Następnie rozwijały koordynację wzrokowo-ruchową, sprawność manualną i czerpały radość z tworzenia własnego karmnika.
W grupie " Pszczółki" odbyła się wigilia grupowa. Chłopcy i dziewczyki podczas spotkania przy stole wigilijnym kultywowały tradycje polskie, którymi są dzielenie się opłatkiem i śpiewanie kolęd.
Dzieci z podekscytowaniem czekały na spotkanie z Mikołajem i prezenty. Specjalnemu gościowi chłopcy i dziewczynki zaprezentowały piosenkę i wierszyk. Dzieci z wielką radością otwierały otrzymane prezenty. W tym roku Mikołaj był bardzo chojny przynosząc im zestawy klocków magnetycznych i grę "Memory" oraz dla każdego dziecka torbę ze słodkościami.
We wtorek "Elf Przypominajka" wrócił do Mikołaja, aby mu zdać relację z wizyty w grupie "Pszczółki". Elf zrobił niespodziankę dzieciom zostawiając im dyplomy za wypełnianie zadań z karnecika i za dobre zachowanie. Wraz z dyplomami w woreczku zostawił, również samkolyki dla chłopców i dziewczynek.
3 grudnia to "Dzień osób z niepełnosprawnością". W związku z tym w grupie "Pszczółki" odbyły się zajęcia mające na celu uwrażliwienie dzieci na trudności z jakimi borykają się osoby niepełnosprawne ruchowo, niesłyszące i niewidzące. Chłopcy i dziewczynki uczyły się w języku migowym słów "Hakuna Matata", czyli "Nie martw się".
Dzieci z grupy "Pszczółki" miały ekscytujący tydzień. Wypełniały zadania z karnecika m.in poznały imiona reniferów Mikołaja, pisały list do Mikołaja, dzieliły się zabawkami i były życzliwe dla swoich koleżanek i kolegów. W środę Elf Przypominajka przyniósł dla dzieci listy do napisania do św. Mikołaja. Chłopcy i dziewczynki z zaangażowaniem rysowały i wybierały zabawki z katalogu, które chcą dostać 6 grudnia. Następnie wrzuciły list do worka, który Elf zabrał do Mikołaja.
W tamtym tygodniu odbyły się zajęcia prowadzone metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz. Dzieci uczyły się odwzorowywać linie poziome poprzez ćwiczenia ruchowo-słuchowe i ruchowo-słuchowo-wzrokowe w połæczeniu ze śpiewaniem piosenki "Jadą misie". Dzieci utrwaly poznany wzór wylkejajac go ryżem.
Do grupy "Pszczółki" w tym tygodniu przybył specjalny gość Elf "Przypominajka" z listem, w którym oświadczył, że będzie z dziećmi do 5 grudnia i przygotował dla nich specjalne karneciki z zadaniami domowymi i przedszkolnymi do wykonania. Elf będzie obserwował również zachowanie dzieci i później zda sprawozdanie Mikołajowi. Niespodziewanie elf zaczął również robić psikusy w sali. Wszystkie dzieci są bardzo podekscytowane wizytą Elfa i zbliżającą się wizytą św. Mikołaja. Dzieci odliczają dni do przyjścia Mikołaja na specjalnym kalendarzu.
W tym tygodniu gościliśmy policjantów w grupie "Pszczółki". Pani policjanta przeprowadziła pogadankę na temat pracy i wyposażenia policjanta, numerów alarmowych, jak się zachowywać w sytuacji zagrożenia "gdy zaatakuje nas pies lub gdy się zgubimy" itd. Dzieci z zaciekawieniem słuchały wykładu i uczestniczyły w przykładowych scenkach.
Poszerzamy ciekawość dzieci, rozbudzamy ich naturalne zainteresowanie światem i wprowadzamy w ich otoczenie troszkę historii.
W środę odbyły się zajęcia sensoplastyczne w których dzieci robiły "Ciecz netonowską" używajac mąki ziemniaczanej, kakao i wody. Chłopcy i dziewczynki rozwijały percepcję dotykową i wzrokową, sprawność manualną eksplorując teksture cieczy.
W grupie "Pszczółki" odbyły się zajęcia pt. "Zabawy jesienne", mające na celu utrwalenie wiadomości o jesieni. Poprzez aktywności ruchowe, muzyczno-ruchowe i zagadki słowne dzieci rozwijały koordynacje wzrokowo-ruchową, szybkość i zwinność, uwagę słuchową i koncentrację, myślenie i kojarzenie, reagowanie na sygnały słowne i dźwiękowe nauczyciela.
10 listopada dzieci z grupy "Pszczółki" wraz z całym przedszkolem wzięły udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki "Szkoła do hymnu". W tym dniu o godzinie 11.11 dzieci z grupią "Misie" zaśpiewały Hymn Polski.
Ostatnio w grupie "Pszczółki" robiliśmy eksperyment pt. "Wulkan" przy użyciu dyni, sody oczyszczonej i octu. Dzieci rozwijały ciekawość poznawczą, myślenie przyczynowo-skutkowe i czerpały radość z pomoy w wytwarzaniu lawy. Chlopcy i dziewczynki po eksperymencie miały możliwość zabawy miąższem i pestkami dyni doskonaląc zmysł dotyku i wzroku oraz ruchy palców i nadgarstka.
W tym tygodniu robiliśmy butelki sensoryczne z darów jesieni zebranych na spacerze sensorycznym w parku. Dzieci kreatywnie towrzyly butelkę sensoryczną rozwijając koordynację ruchową oko-ręka, ruchy palców i nadgarstka, percpacje wzrokową i dotykową oraz koncentrację uwagi na aktywności.
W poniedziałek wybraliśmy się na spacer do parku. Dzieci poznawały przyrodę wszystkimi zmysłami i czerpały radość ze zbierania darów jesieni. Odwiedziliśmy również tężnie, gdzie mogliśmy pooddychać oparami solanki.
We środę wybraliśmy się na targ , aby zobaczyć stragany z warzywami i owocami. Dzieci z zainteresowaniem poznawały i oglądały warzywa i owoce, które są sprzedawane na targu.
W poniedziałek celebrowaliśmy 4 urodziny Szymona. Życzymy wszystkiego najlepszego dla naszego małego jubilata.
Z okazji "Dnia przedszkolaka" wraz z dziećmi wybraliśmy się do kina na bajkę "Jeżyk i przyjaciele". Dzieci doskonaliły umiejętność bezpiecznego poruszania się po chodniku, przechodzenia przez jezdnię, rozwijały wrażliwość na sztukę filmowa o umiejętność zachowywania się w miejscach publicznych.
Dzieci świętowały Dzień Przedszkola przy pląsach muzyki integrując się podczas zabaw tanecznych i muzyczno-ruchowych.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami, sprawności motorycznej, koordynacji ruchowej oko-ręka podczas cięcia nożyczkami masy solnej.
Dzieci aktywnie pomagały robić masę solną wg przepisu. Odmierzały składniki, wysypywały do miski i mieszały wszytko razem. Następnie czerpały radość z zabawy gotową masą rozwijając sprawność manualną, ruchy palców i nadgarstka, koordynację ruchową oko-ręka, kreatywność.