W grupie "Pszczółki" odbyły się zajęcia "Porannego Kręgu", których tematem była wiosna. Dzieci rozwijały zmysł słuchu, dotyku, wzroku smaku i zapachu słuchając piosenki "Wiosna", wąchając olejek cytrynowy, poznając teksturę ziemi, grając na bębenku, kosztując cytrynę i lemoniadę.
Pszczółką bardzo się podobało w sali zabaw.Mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy.
Dzieci z grupy "Pszczółki" uczestniczyły w zajęciach w "Straży Pożarnej " podczas których rozwjiały wiedzę na temat pracy strażaków, przyczyn pożarów, poznały numery alarmowe i wyposażenie wozów strażackich.
W grupie "Pszczółki" odbył się rodzinny konkurs "Dzewko ekologiczne". Dzieci wraz z rodzicami stowrzyli piękne prace z materiałów z recyklingu. Gratulujemy laureatom konkursu.
Nasza grupa wzięła udział w konkursie recytatorskim "Wiersze Jana Brzechwy" I zajęła pierwsze miejsce w swojej kategorii. Jesteśmy bardzo dumni z naszych Pszczółek.
28 kwietnia w grupie "Pszczółki" dzieci uczyły się o roli drzew w naszym środowisku, poznawały cykl życia drzewa i sadziły nasiona i pestki z owoców.
Dzieci z grupy "Pszczółki" uczestniczyły w wielkanocnych zajęciach sensoplastycznych
Chłopcy i dziewczynki rozwijały zmysł wzroku i dotyku, koordynację wzrokowo-ruchową, kreatywność podczas ozdabiania zajączków i pisanek ryżem, grochem, pomponami, siemieniem, makaronem itp.
W tym tygodniu wykonaliśmy zadnie z projektu "Jestem małym przyjacielem przyrody". Dzieci pomogły robić domek dla owadów i uczestniczyły w pogadance na temat przydatności owadów w przyrodzie. Domek dla owadów został powieszony w przedszkolnym ogrodzie.
W tym tygodniu w grupie "Pszczółki" odbyło się "Polowanie na jajka" w ogrodzie. Zajączek "Lulu" zostawił dzieciom list w którym napisał, że zgubił wszystkie jajka i prosi dzieci o pomoc w ich szukaniu. Chłopcy i dziewczynki otrzymały również zadania do wykonania. Dzieci ochoczo przystąpiły do wykonywania zadań i szukania jajek. Wkrótce wszystkie jajka zostały zebrane, a zajaczek zostawił dzieciom list z podziękowaniem za dobrze wykonaną pracę. W nagrodę dzieci mogły podzielić się jajkami i zabrać je do domu.
Grupa "Pszczółki" wraz z nauczycielami życzy zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych.
W tym tygodniu z okazji "Dnia autyzmu" dzieci uczestniczyły w zajęciach mających na celu zobrazowanie trudności i mocnych stron dzieci dotkniętych autyzmem. Chlopcy i dziewczynki obejrzały również film "Podróż Marii" propagujący tolerancję i równość.
Dziś wspólnie w przedszkolu świętowaliśmy "Dzień świadomosci autyzmu" uczestnicząc w niebieskiej olimpiadzie. Wszystkie dzieci były ubrane na niebieski kolor na znak solidarności z osobami dotkniętymi tym zaburzeniem. Chłopcy i dziewczynki mialy okazję pokonać tor przeszkód, oglądać film o trudnościach z jakimi borykają się dzieci autystyczne i stymulować zmysł wzroku i dotyku bawiąc się niebieskim slajmem.
Dzieci z grupy "Pszczółki" uczyły się segregować śmieci i uczestniczyły w rozmowie na temat potrzeby dbania o środowisko przyrodnicze.
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa. W tym dniu na znak tolerancji oraz solidaryzowania się z osobami z Zespołem Downa założyliśmy dwie różne skarpety. Pszczółki wraz z innymi grupami przedszkolnymi wzięły udział w uroczystym przemarszu ulicami miasta.
W piątek pszczółki poznały tradycje obchodzenia "Dnia Świętego Patryka w Irlandii".
W tym tygodniu odbyły się zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu wg M. Bogdanowicz. Dzieci uczyły się rysować fale do utworu "Żabia muzyka". Dzieci rozwijały sprawność ruchową, uwagę słuchową, równowagę i balns ciała podczas ćwiczeń ruchowych. Chłopcy i dziewczynki odwzorowywały wzór fal na kaszy mannie i użyły pestek słonecznika do stworzenia swojego wzoru na kartce papieru .
Podczas czwartkowych zajęć dzieci z grupy "Pszczółki" wybraly się do salonu fryzjerskiego. Panie fryzjerki przybliżyły dzieciom na czym polega ich praca oraz jakich narzędzi potrzebują podczas swojej pracy.
W tym tygodniu w grupie "Pszczółki" tematem tygodnia był zawód Fryzjera. Dzieci miały okazję zapoznać się z pracą fryzjera w sposób teoretyczny i praktyczny podczas zorganizowanych zajęć z pomocami fryzjerskimi.
W ramach projektu "Gramy zmysłami" dzieci pomagały w tworzeniu piany z płynu Fairy, wody i farby. Chłopcy i dziewczynki stymulowaly zmysł dotyku i wzroku oraz czerpały radość i zadowolenie podczas eksplorowania tekstury piany.
W tym tygodniu odbyły się zajęcia sensoplastyczne, których tematem była zima. Dzieci rozwiały zmysł wzroku, dotyku, sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, twórcze myślenie i czerpały radość podczas tworzenia własnych pingwinów, malowania lodu, farbami, kolorowania obrazka przy użyciu pipety, oglądania ukrytych obrazków przy pomocy latarki oraz spaceru po ścieżce sensorycznej.
W poniedziałek odbyły się zajęcia "Porannego Kręgu", których tematem była zima. Dzieci stymulowały zmysł smaku i zapachu podczas masażu rąk olejkiem miętowym i kosztowania miętowej herbaty. Chłopcy i dziewczynki rozwijały ciekawość poznawczą podczas obserwowania zjawiska topienia się lodu. Dzieci również doskonaliły koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć ruchową podczas tańca " Muzyczna poleczka" i "Bałwanki". Podczas relaksacyjnego masazyku do muzyki A. Vivaldiego "Pszczółki" wyciszyły i odprezyly organizm. Chłopcy i dziewczynki kształtowały percepcję słuchową, poczucie rytmu i skupienie podczas grania na instrumentach muzycznych do utworu "Sanna".
Dziś grupa "Pszczółki" stymulowała zmysł wzroku podczas zajęć z podświetlaną tablicą i transparentnymi kształtami. Chłopcy i dziewczynki rozwijały percepcję wzrokową, spostrzeganie wzrokowe, myślenie logiczne i koncentrację podczas gry w domino obrazkowe, kontynuowania rytmów z kształtów i dopasowywania czapek do szalików pingwinów. Dzieci również ćwiczyły sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, rozpoznawanie kolorów i kształtów podczas nawlekania guzików na sznurówkę.
Ile gwiazd na niebie lśni
Tyle przynieś Nowy Roku
Naszym drogim Babciom, Dziadkom
Jasnych i szczęśliwych dni.
Nowy Roku dużo zdrowia i pociechy daj
By w radości i bez smutku każdy dzień się zmienił w raj.
Z okazji "Dnia Babci i Dziadka" dzieci pomagaly robić ciasto "Rocky Road". Chłopcy i dziewczynki poznały składniki ciasta i metodę przygotowania. Wszyscy z zaangażowaniem dodawali składniki i mieszali całą miksturę. Życzymy smacznego dla wszystkich babć i dziadków.
We czwartek przed świętem "Trzech Króli" do grupy "Pszczółki" przybyli kolędnicy z życzeniami noworocznymi. Dzieci otrzymały cukierki i książkę sensoryczną.
Pszczółki bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach sensoplastycznych. Dzielnie pomagały elfom ozdabiać bombki oraz pierniczki na choinkę.
W tym tygodniu robiliśmy karmniki dla ptaków używając plastikowych butelek, patyków, kaszy,pszenicy i ziaren słonecznika. Dzieci z zainteresowaniem słuchały o potrzebie dokarmiania ptaszków zimą. Następnie rozwijały koordynację wzrokowo-ruchową, sprawność manualną i czerpały radość z tworzenia własnego karmnika.
W grupie " Pszczółki" odbyła się wigilia grupowa. Chłopcy i dziewczyki podczas spotkania przy stole wigilijnym kultywowały tradycje polskie, którymi są dzielenie się opłatkiem i śpiewanie kolęd.
Dzieci z podekscytowaniem czekały na spotkanie z Mikołajem i prezenty. Specjalnemu gościowi chłopcy i dziewczynki zaprezentowały piosenkę i wierszyk. Dzieci z wielką radością otwierały otrzymane prezenty. W tym roku Mikołaj był bardzo chojny przynosząc im zestawy klocków magnetycznych i grę "Memory" oraz dla każdego dziecka torbę ze słodkościami.
We wtorek "Elf Przypominajka" wrócił do Mikołaja, aby mu zdać relację z wizyty w grupie "Pszczółki". Elf zrobił niespodziankę dzieciom zostawiając im dyplomy za wypełnianie zadań z karnecika i za dobre zachowanie. Wraz z dyplomami w woreczku zostawił, również samkolyki dla chłopców i dziewczynek.
3 grudnia to "Dzień osób z niepełnosprawnością". W związku z tym w grupie "Pszczółki" odbyły się zajęcia mające na celu uwrażliwienie dzieci na trudności z jakimi borykają się osoby niepełnosprawne ruchowo, niesłyszące i niewidzące. Chłopcy i dziewczynki uczyły się w języku migowym słów "Hakuna Matata", czyli "Nie martw się".
Dzieci z grupy "Pszczółki" miały ekscytujący tydzień. Wypełniały zadania z karnecika m.in poznały imiona reniferów Mikołaja, pisały list do Mikołaja, dzieliły się zabawkami i były życzliwe dla swoich koleżanek i kolegów. W środę Elf Przypominajka przyniósł dla dzieci listy do napisania do św. Mikołaja. Chłopcy i dziewczynki z zaangażowaniem rysowały i wybierały zabawki z katalogu, które chcą dostać 6 grudnia. Następnie wrzuciły list do worka, który Elf zabrał do Mikołaja.
W tamtym tygodniu odbyły się zajęcia prowadzone metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz. Dzieci uczyły się odwzorowywać linie poziome poprzez ćwiczenia ruchowo-słuchowe i ruchowo-słuchowo-wzrokowe w połæczeniu ze śpiewaniem piosenki "Jadą misie". Dzieci utrwaly poznany wzór wylkejajac go ryżem.
Do grupy "Pszczółki" w tym tygodniu przybył specjalny gość Elf "Przypominajka" z listem, w którym oświadczył, że będzie z dziećmi do 5 grudnia i przygotował dla nich specjalne karneciki z zadaniami domowymi i przedszkolnymi do wykonania. Elf będzie obserwował również zachowanie dzieci i później zda sprawozdanie Mikołajowi. Niespodziewanie elf zaczął również robić psikusy w sali. Wszystkie dzieci są bardzo podekscytowane wizytą Elfa i zbliżającą się wizytą św. Mikołaja. Dzieci odliczają dni do przyjścia Mikołaja na specjalnym kalendarzu.
W tym tygodniu gościliśmy policjantów w grupie "Pszczółki". Pani policjanta przeprowadziła pogadankę na temat pracy i wyposażenia policjanta, numerów alarmowych, jak się zachowywać w sytuacji zagrożenia "gdy zaatakuje nas pies lub gdy się zgubimy" itd. Dzieci z zaciekawieniem słuchały wykładu i uczestniczyły w przykładowych scenkach.
Poszerzamy ciekawość dzieci, rozbudzamy ich naturalne zainteresowanie światem i wprowadzamy w ich otoczenie troszkę historii.
W środę odbyły się zajęcia sensoplastyczne w których dzieci robiły "Ciecz netonowską" używajac mąki ziemniaczanej, kakao i wody. Chłopcy i dziewczynki rozwijały percepcję dotykową i wzrokową, sprawność manualną eksplorując teksture cieczy.
W grupie "Pszczółki" odbyły się zajęcia pt. "Zabawy jesienne", mające na celu utrwalenie wiadomości o jesieni. Poprzez aktywności ruchowe, muzyczno-ruchowe i zagadki słowne dzieci rozwijały koordynacje wzrokowo-ruchową, szybkość i zwinność, uwagę słuchową i koncentrację, myślenie i kojarzenie, reagowanie na sygnały słowne i dźwiękowe nauczyciela.
10 listopada dzieci z grupy "Pszczółki" wraz z całym przedszkolem wzięły udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki "Szkoła do hymnu". W tym dniu o godzinie 11.11 dzieci z grupią "Misie" zaśpiewały Hymn Polski.
Ostatnio w grupie "Pszczółki" robiliśmy eksperyment pt. "Wulkan" przy użyciu dyni, sody oczyszczonej i octu. Dzieci rozwijały ciekawość poznawczą, myślenie przyczynowo-skutkowe i czerpały radość z pomoy w wytwarzaniu lawy. Chlopcy i dziewczynki po eksperymencie miały możliwość zabawy miąższem i pestkami dyni doskonaląc zmysł dotyku i wzroku oraz ruchy palców i nadgarstka.
W tym tygodniu robiliśmy butelki sensoryczne z darów jesieni zebranych na spacerze sensorycznym w parku. Dzieci kreatywnie towrzyly butelkę sensoryczną rozwijając koordynację ruchową oko-ręka, ruchy palców i nadgarstka, percpacje wzrokową i dotykową oraz koncentrację uwagi na aktywności.
W poniedziałek wybraliśmy się na spacer do parku. Dzieci poznawały przyrodę wszystkimi zmysłami i czerpały radość ze zbierania darów jesieni. Odwiedziliśmy również tężnie, gdzie mogliśmy pooddychać oparami solanki.
We środę wybraliśmy się na targ , aby zobaczyć stragany z warzywami i owocami. Dzieci z zainteresowaniem poznawały i oglądały warzywa i owoce, które są sprzedawane na targu.
W poniedziałek celebrowaliśmy 4 urodziny Szymona. Życzymy wszystkiego najlepszego dla naszego małego jubilata.
Z okazji "Dnia przedszkolaka" wraz z dziećmi wybraliśmy się do kina na bajkę "Jeżyk i przyjaciele". Dzieci doskonaliły umiejętność bezpiecznego poruszania się po chodniku, przechodzenia przez jezdnię, rozwijały wrażliwość na sztukę filmowa o umiejętność zachowywania się w miejscach publicznych.
Dzieci świętowały Dzień Przedszkola przy pląsach muzyki integrując się podczas zabaw tanecznych i muzyczno-ruchowych.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami, sprawności motorycznej, koordynacji ruchowej oko-ręka podczas cięcia nożyczkami masy solnej.
Dzieci aktywnie pomagały robić masę solną wg przepisu. Odmierzały składniki, wysypywały do miski i mieszały wszytko razem. Następnie czerpały radość z zabawy gotową masą rozwijając sprawność manualną, ruchy palców i nadgarstka, koordynację ruchową oko-ręka, kreatywność.