Podczas "Dnia tańca" dziewczynki zaprezentowały układ choreograficzny do piosenki "Mama mia".
Podczas spotkania dzieci poznały zwyczaje i ciekawostki dotyczące alpak.
Tym razem dzieci wraz z Hubercikiem Ekspercikiem pomagały w wykonaniu deszczu w słoiku przy użyciu 2 skoików z wodą cieplą i zimną, barwnika i pianki. Okazało się, że barwnik szybciej przenikał przez piankę w wodzie ciepłej, aniżeli barenik w wodzie zimnej .
W tym module projektu dzieci zrealizowały 4 zadania.Po wysłuchaniu opowiadania " W kosmosie" dzieci wymyśliły dalszy ciąg opowiadania rysując obrazki. Następnie odwiedziły bibliotekę publiczną w Wadowicach w celu zachęcania dzieci do wypożyczania książek i czytania. W grupie również obchodziliśmy "Dzień kosmosu". Podczas zajęć dzieci poznały planety znajujace się w kosmosie i stworzyły własny układ słoneczny.
Tym razem dzieci wysłuchały opowiadania pt. Kino domowe". Następnie na podstawie opowiadania pomogły w wykonywaniu doświadczenia przy użyciu kokurydzy, sody, octu i wody. Dzieci wysypały kukurydzę do słoika, zalały ją wodą i octem. Na końcu dodały sodę oczyszczoną, która sprawiła, że kukurydza zaczęła podskakiwać.
Krasnale uczestniczyły w przedszkolnym "Mam talent". Chłopcy wykonały "Taniec z kapeluszami". Lilka zaśpiewała piosenkę pt. Karuzela.Gratulujemy pięknych występów.
Wraz z Hubercikiem Ekspercikiem wykonaliśmy kolejne doświadczenie zainspirowane opowiadaniem " Kwiaty dla mamy". Przy użyciu barwników rozpuszczonych w wodzie sprawdzaliśmy czy możliwe jest zabarwienie białych róż na inny kolor. Okazuje się, że róża, która byłam w zielonej wodzie zmieniła kolor również na zielony.
Dziś w naszej grupie odbyły się zajęcia sensoplastyczne .Tematem zajęć był Dzień Ziemi.
Z okazji "Dnia Ziemi" na zaproszenie Przedszkola Publicznego Nr 2 wybieraliśmy się na przemarsz ulicami Wadowic. Celem tej inicjatywy jest promowanie zachowań pro ekologicznych i uwrażliwienie na potrzebę ochrony środowiska.
Dzieci z grupy Krasnale z pomocą rodziców wykonały piękne ozdoby wielkanocne za, które otrzymały dyplomy i drobne upominki.
Dziś w przedszkolu był specjalny gość "Zajączek Wielkanocny". Przyniósł dzieciom jajka i ukrył je w ogrodzie przedszkolnym. Zanim dzieci ruszyły na poszukiwanie jajek miały do wykonania 2 zadania. Nauczyły się tańca kurczaków i świetnie sobie poradziły z przekazywaniem jajka, aby go nie upuścić na ziemię.
Dziękujemy za wspaniałą zabawę.
Krasnale z wielkim zaangażowaniem szukały jajek wielkanocnych w przedszkolnym ogrodzie. Oprócz szukanie jaj dzielnie wykonywały zadania przygotowane przez zajączka.
Podczas zabawy badawczej dzieci rozwijały wiedzę jakie czynniki wpływają na spadnie różnych rzeczy z wysokości. Wspólnie z dziećmi doszliśmy do wniosku, że nie wszystkie ciała spadają w tym samym czasie, na spadanie ciał ma wpływ masa jaką mają.
Krasnale uczestniczyły w wielkanocnych warsztatach w Muzeum Miejskim w Wadowicach. Podczas warsztatów poznały zwyczaje i tradycje wielkanocne.
2 kwietnia to " Dzień Świadomości Autyzmu", który został zapoczątkowany przez ONZ. Priorytetem powinno być promowanie wiedzy na temat potrzeb i możliwości osób autystycznych. W przedszkolu odbyły się zajęcia ruchowo-sensoryczne stymulujące nasze zmysły.
Krasnale zrealizowały kilka zadań z III modułu. Po wysłuchaniu opowiadania "Zimowa wyprawa" dzieci stworzyły dalszy ciąg opowiadania. Następnie swoje pomysły odzwierciedliły rysując piękne obrazki. Kolejnym zadaniem jakie wykonały było wykonanie misia polarnego o imieniu ". Białuszek". Na koniec dzieci rozwijały umiejętności matematyczne podczas zabaw matematycznych. Każdy przedszkolak otrzymał dyplom za aktywny udział w zabawach.
21 marca świętowaliśmy "Dzień Kolorowej Skarpetki", który został zapoczątkowany z myślą o osobach z zespołem Downa. Z tej okazji wraz z wszystkimi grupami uczestniczyliśmy w przemarszu ulicami Wadowuc. Na znak solidarności wszyscy mięli założone skarpetki nie do pary, które symbolizują niedopasowane chromosomy w genotypie.
W tym tygodniu tematem kompleksowym jest układ słoneczny. W związku z tym dzieci poznały rozmieszczenie planet względem słońca oraz ciekawostki na temat kosmosu. Wspólnie z dziećmi wykonaliśmy zabawę badawczą "Dzień-noc", podczas, której za pomocą globusa i latarki wyjaśniliśmy występowanie nocy i dnia w naszym życiu.
Wraz z dziećmi zaliczyliśmy wszystkie zadania z II modułu. Po wysłuchaniu opowiadania pt. "Bal karnawałowy" dzieci stworzyły dalszy ciąg, a następnie narysowały na kartkach dalsze losy bohaterów. Z wielkim entuzjazmem chłopcy i dziewczynki uczestniczyły w zabawach ruchowych z wykorzystaniem kasztanów i orzechów. Na koniec wszyscy dobrze się bawili podczas balu tańcząc i czerpiąc radość z uczestnictwa w zabawach muzycznych.
Tym razem wraz z dziećmi wykonywaliśmy doświadczenie sprawdzające, które płyny się mieszają z wodą. Do eksperymentu użyliśmy wody, oleju, soku malinowego, miodu i atrmentu. Płyny wlewane po kolei stworzyły warstwy, najcięższy miód osiadł na dnie szklanki, najlżejszy olej stworzył zawiesine na samej górze. Po dłuższym mieszaniu łyżką płynów w szklance okazało się, że tylko olej i nie polczyl się z pozostałymi cieczami.
Podczas zajęć została wprowadzona litera R. Dzieci poznały piosenkę pt. "Renata" do której melodii odwzorowywały kształt litery R. Chłopcy i dziewczynki uczyły się niegraficzngo odwzorowywania poznanej litery poprzez układanie jej z klocków i wyklejanie kolorowymi piórkami.
Podczas zajęć sprawdzaliśmy, które przedmioty codziennego użytku unoszą się na wodzie, a które opadają na dno. W związku z tym przed wrzuceniem przedmiotu do wody dzieci wg własnej wiedzy zakładały czy przedmiot opadnie na dno podnosząc klocek czerwoby lub będzie się unosił się na wodzie podnosząc klocek zielony. Dzieci z wielką ekscytacją uczestniczyły w doświadczeniu.
Dziś wykonywaliśmy kolejne eksperymenty z Hubercikiem Ekspercikiem. Tym razem sprawdzaliśmy, które produkty spożywcze rozpuszczają się wodzie. Podczas doświadczeń dzieci obserwowały łaczenie się lub brak reakcji cząsteczek wody z cząsteczkami kakao, kawy, cukru, soli, pieprzu, ryżu. Doświadczenia te udowodniły, że nie wszystkie produkty rozpuszczają się.
14 stycznia mieliśmy zaszczyt gościć w naszym przedszkolu wyjątkowych gości .Krasnale z wielkim zaangażowaniem brały udział w występie dla swoich Dziadków.
Krasnale uczestniczyły w " XI Przeglądzie Kolęd i Pastorałek" organizowanym przez Przedszkole Publiczne nr 2 w Wadowicach. Dzieciq zaprezentowały kolędę pt. "Wśród Nocnej Ciszy" i pastorałkę "W drodze do stajenki". Gratulujemy wspaniałego występu.
Grupa Krasnale wykonała kolędę "Wśród nocnej ciszy" w tegorocznym "Przeglądzie Kolęd i Pastorałek". W występie solowym Lilianna zaśpiewała kolędę "Przybieżeli do Betlejem pasterze". W kwartecie wystąpili Szymon, Ida, Hania i Waleria wykonując pastorałkę " W drodze do stajenki".
Karol Baran i Adrian Lipka wykonali pracę na konkurs zorganizowany przez "Zespół Szkół Specjalnych w Wadowicach".
W tym tygodniu dzieci uczestniczyły w warsztatach światecznych podczas których zapoznały się z dawnymi i współczesnymi tradycjami Świąt Bożego Narodzenia. Jedną z nich jest zwyczaj wysyłania pocztówek i kartek świątecznych. Chłopcy i dziewczynki oglądały kartki świąteczne z lat 80, a następnie wykonały swoje własne kartki.
Krasnale wraz z grupą Koniki Polne uczestniczyły w spotkaniu świątecznym w muzeum Jana Pawła ll .Z wielkim zaangażowaniem słuchali historii z życia Karola Wojtyły oraz uczestniczyli we wspólnym kolędowaniu z góralami oraz władzami miasta.
Dzieci z grupy "Krasnale" z wielkim zaangażowaniem przedstawiły "Jasełka"dla swoich rodziców ,starszych grup przedszkolnych oraz uczniów klasy 1.Na zakończenie wspólnie ze starszymi dziećmi zaśpiewali kolędy.
W tym tygodniu przedszkole odwiedził św. Mikołaj. Dzieci z wielką ekscytacją czekały na jego przybycie. Krasnale zaśpiewały Mikołajowi specjalnie przygotowaną piosnkę pt. "Mikołaju" oraz podziękowały za otrzymane prezenty. Czas rozpakowywania prezentów wyzwolił radość u dzieci.
W tym tygodniu dzieci pomagały ubierać choinkę wprowadzając świąteczną atmosferę w sali.
3 grudnia obchodzimy "Dzień osób z Niepełnosprawnościami". W związku z czym w przedszkolu odbyły się zajęcia mające na celu rozwijanie wiedzy na temat różnego rodzaju niepełnosprawności i promujące empatię oraz wrażliwość na potrzeby tych osób. Nauczyciele wcielili się w rolę aktorów w przedstawieniu opowiadającym o pracy w ulu i sprawiedliwym rozdzielaniu obowiązków dostosowanych do umiejętności pszczół. Dzieci również oglądały film przybliżający trudności z jakimi borykają się niepełnosprawni. Na koniec chłopcy i dziewczynki uczestniczyły w warsztatach.
Przedszkolaki zostały zaproszone na przedstawenie pt. "Legenda o królu Kraku".Przedstawienie to zostało stworzone z okazji imienin Kornela Makuszyńskiego, który jest patronem Przedszkola Publicznego Nr 2.
W grupie "Krasnale" odbyła się zabawa Andrzejowa, podczas której dzieci były ubrane na styl dyskotekowy z lat 90. Podczas zabawy chłopcy i dziewczynki poznały tradycje wróżb andrzejkowych min. lanie wosku, wyścigu butów, rzut monetą, kim zostanę w przyszłości lub jaki prezent dostanę od Mikołaja?. Zabawa przy hitach lat 90 i nie tylko była na 102.
Krasnale kolejny raz robiły eksperyment z Hubercikiem Ekspercikiem. Po przeczytaniu opowiadania "Kolorowa piana" wraz z dziećmi postanowiliśmy stworzyć własną pianę. Do eksperymentu użyliśmy wody, sody, płynu do naczyń, barwników i octu. Wspólnie z dziećmi odmierzylismy dokładnie składniki i połączyliśmy je wg kolejności. Na końcu do szklanek dolaliśmy octu, który spowodował tworzwnie się piany. Dzieci z ekscytacją obserwowały wylewającą się piane ze szklanek.
Wspólnie z dziećmi wykonaliśmy postać z bajki "Kraina lodu"- Olaf".
Chłopcy i dziewczynki stworzyły swojego Hubercika Ekspercika, który przygląda się naszym eksperymentom. Dzieci zrobiły również łóżeczko i tak Hubercik na dobre rozgościł się w naszej grupie
Z okazji "Dnia Niepodległości" z wizytą do przedszkola przybył żołnierz. Dzieci z ekscytacją oczekiwały jego przybycia. Chłopcy i dziewczynki zapoznały się z atrybutami wojskowego munduru i tajnikami pracy w wojsku. Dziękujemy za wizytę.
Ostatnie kilka dni eksperymentowalismy z Hubercikiem Ekspercikiem bohaterem naszych opowiadań. Tym razem czytaliśmy opowiadanie pt. "Glutowaty przyjaciel". Za przykładem Hubercika wraz z dziećmi postanowiliśmy zrobić Glutka. Dzieci z niecierpliwością oczekiwały na swoją kolej przy odmierzaniu substancji potrzebnych do zrobienia Glutka. Wspólnie oceniliśmy nasz eksperyment smutną minką, gdyż glutek wyszedł nam zbyt klejący, abyśmy mogli sie nim pobawić.
W poniedziałek nasza grupa uczestniczyla w warsztatach "Lalkowych" oraz obejrzała spektakl pt."Dziadek"
I moduł projektu czytelniczego "Guzik" został zaliczony. Wykonaliśmy kilka zadań wraz z dziećmi. Najpierw dzieci poznały Guzika, misia, który się przeprowadził do przedszkola na ulicę Miodową 4. Następnie zapoznaliśmy się z opowiadaniem "Jesienne ludziki" i dzieci wymyśliły oraz narysowały daszy ciąg tego opowiadania. Kolejnym zadaniem jakie wykonaliśmy było zrobienie kasztanowych ludzików z darów jesieni. Dzieci stworzyły mnóstwo ludzików wg własnej inwencji twórczej. Zorganizowane zostały również zajęcia matematyczne z darów jesieni rozwijające umiejętności matematyczne.
W piątek Krasnale zostały zaproszone na udział w uroczystości pasowania klas pierwszych na uczniów .Przedszkolaki z wielkim zaangażowaniem oglądali występ swoich kolegów i koleżanek.
Hubercik Ekspercik to bohater opowiadań w których wprowadza dzieci w świat eksperymentów. W opowiadaniach dzieci poznają ciekawostki naukowe i eksperymenty.
Wprowadzenie litery O do piosenki "Ola". Rozwijanie słuchu fonematycznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji słuchowej, wzrokowej i dotykowej podczas wykonywania ćwiczeń ruchowych, wzrokowo-ruchowych, słuchowo-wzrokowo-ruchowych.
25 września Krasnale mieli możliwość obejrzenia spektaklu pt."Jaś i Małgosia .Spektakl bardzo im się podobał .
Moc atrakcji z okazji Dnia Przedszkolaka: banki mydlane, zabawy z pianą, tańce, zabawy z kubeczkami, dyplomy, medale, puzzle, kolorowanka XXL.
Dzieci miały wielką frajdę z malowania kamieni pisakami akrylowymi. Następnie kamyki zostaly pozostawione w różnych miejscach w mieście, aby inne dzieci mogły zabrać znaleziony kamyk do domu.
Polisensoryczne stymuolwanie rozwoju:
Kolor- czerwony, Węch-olejek różany, róże, Smak- konfitura wiśniowa, Słuch- grzechotki, szum morza, Dotyk- piasek, muszle