Dzieci wzięły udział w ogólnopolskiej akcji "Sprintem do maratonu", która ma na celu promowanie zdrowego trybu życia i zachęcanie do uprawnia aktywności fizycznej. Przedszkolaki po rozgrzewce miały za zadanie przebiec wyznaczony dystans. W podekscytowaniu oczekiwały na swój start, a także dopingowały swoich kolegów w czasie biegu.
W tym tygodniu odbyły się zajęcia sensoplastyczne nawiązujące do zbliżających się wakacji. Dzieci miały możliwość zobaczenia prawdziwych muszli, następnie robiły piasek z mąki, oleju i barwnika. Kolejnym etapem zabawy było zrobienie ścieżki z piasku i kamieni. Dzieci czerpały radość z przechadzania się po ścieżce w takt wakacyjnej muzyki.
Z okazji "Dnia dziecka" zorganizowaliśmy aktywności sportowe dla dzieci. Dzieci czerpały radość i zadowolenie uczestnicząc w biegu "Łyżka-ziemniak, biegu w workach, biegu z przeszkodami, rzucanie do celu itd.
Dzieci w tamtym tygodniu miały okazję zapoznać się z odmianami wiosennych kwiatów, a następnie ćwiczyły umiejętność cięcia nożczkami doskonaląc sprawność manualną, ruchy palców i nadgarstka, koordynację ruchową oko-reka, skupienie oraz koncentrację uwagi.
W tym tygodniu rozmawialiśmy na temat potrzeby dbania o przyrodę i uczyliśmy się w jaki sposób należy segregować śmieci. Wspólnie z dziećmi stworzyliśmy zabawkę z pudełka kartonowego, rolek po papierze, zaś z foli aluminiowej zrobilismy kulki do naszego toru.
Dzieci szukały jajek ukrytych w ogrodzie przez wielkanocnego zajączka. Podczas aktywności wykazały się spostrzegawczością i czerpały radość z polowania na jajka.
Wesołych Świąt życzą "Muchomorki".
A w ogródku jeżyk śpi,
zbudź się jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki Ci,
bo mnie będziesz kłuć!
21 marca obchodziliśmy wyjątkowe święto: Dzień kolorowej Skarpety zwany również Światowym Dniem Zespołu Downa. Data ta nawiązuje do obecnosci u osób z zespołem Downa dodatkowego trzeciego chromosomu w 21 parze chromosomów. Data obchodów patronuje rozpoczynającej się wiośnie oraz narodzinom ludzi niezwykłych z istotą zaburzenia - trisomią 21 chromosomu. Kolorowe skarpetki nie do pary są symbolem niedopasowania społecznego i genotypowego z jakim borykają się osoby z zespołem Downa.
W ten dzień dzieci również powitały wiosnę uroczystym przemarszem wokół przedszkola z " Marzanną".
W tym miesiącu dzieci uczyły się sadzić słoneczniki. Dzieci zapoznały się z kolejnymi etapami sadzenia i umiejętnością właściwego pielęgnowania posadzonych nasionek.
17 marca to Święto Irlandii. Opowiedziała o nim Muchomorkom Pani Monika, która widziała świąteczne parady, zna historię irlandzkiego skrzata Leprikona oraz znaczenie zielonej koniczyny.
Święto kolorowej skarpety, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa obchodzimy 21 marca, ale w sali Muchomorków wcześniej pojawiły się kolorowe skarpety. Dzieci zrobiły je z różnorodnych materiałów układając pomysłowe wzory.
Dzieci komponowały własny talerz odbijając na papierowych talerzykach owoce i warzywa. Podczas tej aktywności dzieci doskonaliły koordynację wzrokowo-ruchową, sprawność manualną, utrwalały nazwy warzyw i owoców oraz czerpały radość z uzyskanych efektów.
Dzieci rozwijały wrazliwość muzyczną słuchjąc utworu "Koci koncert" Rossiniego, wrażliwość twórczą i kreatywność próbując oddać nastórj utworu w pracy plastycznej. Dzieci malując obrazek urzywały szyszek, gałązek choinki, piórek, folli bąbelkowej, zwinietej w kulkę folii aluminiowej.
W lutym poznawaliśmy różne rasy kotów, ich zwyczaje oraz uczyliśmy się jak karmić i dbać o koty. Dzieci storzły własnego kota z tektury malując go farbami i przylepiajac łatki z wełny oraz wąsy ze sznurka.W grupie odbył się "Koci bal", podczas którego dzieci czerpały radoścć i zadaowolwnie z uczestnictwa w kocich zabawch muzyczno-ruchowych i tanecznych.
Dzieci malowały zimowy krajobraz używając lodowych farb. Dzieci doskonaliły koordynację wzrokowo-ruchową, kreatywność i inwencję twórcza, precyzję i estetykę pracy oraz czerpały radość i zadowolenie z tworzenia pracy plastycznej.
Zajęcia prowadzone metodą "Porannego Kręgu" przybliżyły dzieciom kolejną porę roku - zimę.
Dzieci pomagały barwić makaron na różne kolory. Następnie dzieci podczas zabawy badały teksturę makaronu stymulując przy tym zmysl dotyku, wzorku, ruchy palców i nadgarstka oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Dzieci oglądały teatrzyk inspirowany wierszem "Biegały ptaszki" T. Kubiak. Teatr rozwija u dzieci wyobraźnie, ciekawość poznawczą,zasób słownictwa czynnego i biernego pamięć, myślenie, postawę tórczą. Dzieci również uczyły sie o potrzebie dokarmiania ptaków zimą.
Dzieci dziś uczestniczyły w zajęciach prowadzonych metodą "Ruchu rozwijającego W. Sherborne". Podczas ćwiczeń tą metodą dzieci dzieci poznają swoje ciało, uczą się zawiązywać kontakty z innymi dziećmi, ćwiczą sprawność fizyczną, uczą się wyrażać własne emocje i uczucia, a także poprzez zapamiętywanie i powtarzanie ćwiczeń doskonalą pamięć, spostrzewgawczość czy kordynację wzrokowo-ruchową.
Dzieci poznawały kształty układając różne rzeczy z figur geometrycznych oraz tworząc ptaszka z kształtów wyciętych z papieru. Dzieci podczas tych aktywności kształtowały umiejetność rozpoznawania kształtów, wyobraźnię, sprawność motoryczną, koordynację wzrokowo-ruchową.
W styczniu jednym z tematów było "Dbanie o ptaki zimą". Z tej okazji dzieci robiły "Przysmak dla ptaszków" używając rolek po papierze, miodu sztucznego i ziarenek. W czasie tej aktywności dzieci doskonaliły koordynację wzrokowo-ruchową, ruchy palców i nadgarstka, koncentrację i skupienie oraz czerpały radość i dumę z efektu swojej pracy.
Z okazji Dnia Babci i Dziadka Muchomorki składają najlepsze życzenia -STO LAT!!!
(występ dzieci można zobaczyć na platfomie do zdalnego nauczania na Dysku Google)
23 grudnia odbyła się Wigilia w przedszkolu. Dzieci pomagały nakryć stół wigilijny, a następnie kosztowały jedzenia, słuchały kolęd i czerpały radość ze wspólnego świętowania.
Dzieci pomagały robić sztuczny śnieg z mąki i oleju. Podczas aktywności dzieci rozwijały percepcję wzrokową, dotykową, sprawność motoryczną, ruchy palców i nadgarstka, kreatywność, koordynację wzrokowo-ruchową i czerpały radość z zabawy sztucznym śniegiem.
Muchomorki przygotowują się do Świąt. Układanie choinki z różnorodnych materiałów to super zabawa!
Grzechotki można zrobić samodzielnie. Muchomorkom się to udało. Wystarczy pusta butelka i kasza, groch, kamyczki albo jakieś inne produkty sypkie. A gotowe instrumenty służą do muzykowania.
25 listopada jest Światowy Dzień Pluszowego Misia. Muchomorki pamiętały o swoich misiach i świetnie się z nimi bawiły!
Ale zabawa! Dzieci mogły się ubrudzić, a przy tym poczuć różne faktury, zapachy naturalnych produktów.
"Zła pogoda, kapie woda, kapie z nieba, kap, kap, kap. A w kaloszach do przedszkola idą dzieci, chlap, chlap, chlap!"
Dzieci z grupy "Muchomorki" obchodziły uroczyście Święto Niepodległości.
Dzieci czerpały radość z robienia masy solnej wspólnie z nauczycielem. Następnie poprzez zabawę dzieci doskonaliły motorykę małą, ruchy palców i nadgarstka, koordynację wzrokowo- ruchową oraz kreatywność. W aktywności zostały wykorzystane naturalne środki dydaktyczne: kasztany, żołędzie, szyszki, patyczki.
Dzieci z grupy "Muchomorki" uczestniczyły w zajęciach prowadzonych metodą „Porannego kręgu”.
„Każdy przedszkolak dobrze wie,
że kiedy 20 wrzesień zbliża się,
od najmłodszego, aż po starszaka,
wszyscy świętują Dzień Przedszkolaka"